Thursday, October 6, 2011

Teater Badai Semalam

BADAI SEMALAM

Erra Fazira dan Aaron Aziz akan menjadi pelakon utama dalam TEATER BADAI SEMALAM yang akan dipentaskan di ISTANA BUDAYA. Badai Semalam merupakan sebuah novel, karya KHADIJAH HASHIM.

TANGGAL 11 - 20 November 2011, Istana Budaya akan menyajikan anda dengan Badai Semalam.

Rasanya teater ni akan kutonton. Tambahan dengan harga student yang aku terima daripada pensyarah IPG KBM. Terima kasih banyak-banyak kepada pensyarah yang terlibat. 

KEPADA SELURUH WARGA IPG KBM, luangkan masa anda untuk mennyaksikan teater ni. Walaupun masa tu dah nak exam... hihihi 

HARGA RM 16.50 ...  
TARIKH 12 , 13 , 19, 20 November (keterangan lanjut, tengok memo kat depan Kantin tu)

UMUM : 
HARGA TIKET : 
RM30, RM50, RM70, RM100, RM150, RM300
Pembelian :  
www.ticket2u.biz
Ikuti Sinopsis BADAI SEMALAM : (dipetik daripada Laman Istana Budaya)
 
Mazni anak seorang pembantu rumah membesar bersama ibunya yang tua dan uzur di sebuah banglo milik Encik Haris dan Puan Rohana. Mazni membesar di dalam rumah tersebut dengan penuh kesederhanaan kerana menyedari diri dan ibunya hanya menumpang berteduh di situ.

  Walaupun majikan ibunya amat berbesar hati membenarkan mereka tinggal disitu, tetapi pandangan jiran tetangga amat buruk dan negatif terhadap mereka. Mereka berasa irihati dan cemburu dengan kecantikan dan kebijaksanaan Mazni apatah lagi apabila Karim, anak Encik Haris dan Puan Rohana mula jatuh hati kepada gadis tersebut. Pada mulanya Mazni hanya menganggap Karim sebagai abangnya sahaja.

  Dari perasaan kasih jatuh kepada cinta. Karim berjaya menambat hati Mazni untuk bercinta dengannya. Walaupun Mazni tahu latar belakang Karim yang suka berfoya-foya dan tidak mempunyai komitmen dalam menjalinkan hubungan, telah mula berubah laku selepas di timpa musibah kemalangan yang berjaya menginsafkan dirinya. Layanan mesra oleh Mazni membuatkan Karim beria ingin memperisterikan Mazni. Walau banyak tentangan dan fitnah yang dilemparkan, tetapi Karim nekad memperisterikan Mazni. Puan Rohana, ibu Karim tidak bersetuju jika anaknya ingin menyunting Mazni, anak bekas orang gaji mereka. Malu kerana orang luar mula memperkatakan maruah keluarga nanti.

  Mazni sedar akan dirinya itu yang tidak mempunyai apa-apa. Dia nekad untuk berkahwin dengan Karim lantaran kasihnya mula bersemi pada lelaki itu. Walaupun Mazni diminati oleh Zaki, tetapi hatinya terlebih dahulu diserahkan kepada Karim. Ibu Mazni amat kecewa apabila mendengar tohmahan dan fitnah tentang Mazni yang berkelakuan tidak senonoh itu. Di saat Mazni memerlukan sokongan, ibunya meninggal dunia. Tinggallah Mazni berdua dengan Karim sebagai suami isteri.

  Dalam pada masa yang sama Mazni menyambung pelajaran di sebelah malam. Hari berganti hari, terlalu banyak dugaan yang mendatang. Mazni terpaksa membahagikan masa dengan pelajarannya. Sedikit sebanyak, Mazni terpaksa mengenepikan kehendak Karim. Mazni berasa kecewa dengan sikap Karim yang mula berubah laku selepas mendirikan rumahtangga. Karim kembali dengan perangai lamanya yang suka berfoya-foya kerana merasakan Mazni telah mengabaikannya dan sibuk dengan buku-bukunya. Apakah kesudahan hidup Mazni? Berjayakah Mazni mencapai cita-citanya? Zaki yang tidak pernah jemu-jemu menagih kasih pada Mazni masih belum berputus harap. Siapakah yang setia di sisinya?
Titik Santai :
Geng santai, jommm tengok.....

2 comments:

  1. Ko dah bayar? aku nak p jugak..jom. walaupun aku tau, yg murah ni mesti dok kat atas, nampak aoron aziz mcm semut saja.

    ReplyDelete
  2. Hi, singgah balas..
    Wow, citer ni buat teater? Ni buku komsas lama nih...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.