Saturday, January 21, 2012

Papa I Love You

Salam Sejahtera ...
Entri ni sebenarnya berkaitan review filem PAPA I LOVE YOU. Baru jer tengok, sebab kuliah teramat sangat padat dan "keriangan" ...

Setiap hari kelas sampai petang. kalau tak 4.30 petang, 6.30 petang lah jawabnya. Kadang-kadang tu apa pensyarah cakap saya macam blur jer,  fikiran saya ni dah melayang sampai ke hujung dunia. Serius tak masuk.  I' AM SORRY ...

Ulasan : 
  1. Filem ni banyak nilai dan pengajarannya. Contoh : Babak Mia menasihati Lisa Surihani cukup menyentuh perasaan. Ada air mata mengalir... (Bak kata lecture saya "Kalau tengok movie dan nangis.. ANDA TIDAK LAYAK JADI KONSELOR!)
  2. Seorang anak kecil yang begitu memahami dan kasih sayang seorang papa terhadap anaknya cukup mengharukan.
  3. Filem ni juga ajar kita erti kemaafan. Seteruk mana pun kesilapan papa kita, sebagai anak, kita wajar memaafkannya. 
  4. Keseluruhannya : Saya memberi ......
Titik Santai :  
Apapun kesilapan kedua-dua ibu bapa kita, kita wajar memaafkan mereka
Air yang dicincang tidak akan putus. 
Hargai mereka ketika mereka masih hidup. Sesungguhnya, nilai kasih sayang keluarga itu sungguh bernilai.
Andai kita berbakti kepada ibu bapa kita, percayalah, anak kita juga akan berbuat demikian pada kita suatu hari kelak.

Ucapan untuk papa saya : 
I LOVE U SO MUCH.... and ofcouse i miss mama a lots!

12 comments:

  1. teringin sgt nk tgok crta ni kak..tp masa kat ib xdak org nk teman..

    ReplyDelete
  2. suka sangat kat miya sara tu! huhuhu

    ReplyDelete
  3. owh, baru tengok ye...
    sy blom tgk lagi... (",) kebizian melanda.... hehee....

    dtg sini...chuper2 gak!~

    ReplyDelete
  4. wah...garang gak lecture awk rupanya..hehe..tapi manusia pun ade perasaan gak..kadang2 kalau terlampau sedih bleh nangis..hahahaha...sy tak tgk lagi citer nie..hehe..nanti igt nak tgk laa..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  5. fikiran aku juga melayang..maaf..ilmu boleh masuk dua jam ja..jam yang seterusnya....ke laut..

    ReplyDelete
  6. menarik...tak sabar nak tengok..sedih ke tak...
    haha
    macam filem ombak rindu la pulak sedih-sedih ni..

    udinz.com

    ReplyDelete
  7. T.T
    tatau nak komen ape..
    mgkin sy akan tgk cerite ini...

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum liza,aie dah tengok cerita ni...memang agak sentuh perasaan,kisah ayah dan anak...tapi aie tak berapa suka part2 yg nak buat lawak tp tak berapa menjadi..aiyoh,huuhu

    ReplyDelete
  9. Nampaknya Benjy juga tidak boleh menjadi kaunslor kerana terlalu sensetif. :D

    ReplyDelete
  10. Benjy memang tidak berkesempatan nak nengok cerita ini ... kerana mod suka tengok filem aksi cam transformer dan lawan2 [Jet Li].

    ReplyDelete
  11. Benjy berharap movie in membawa massage yang baik dan boleh memberi pengajaran baik kepada para penonton. Kalau Leeza boleh menitiskan air mata sepatutnya ia adalah filem 5 bintang bukan 3.7 sebagaimana Leeza ketegorikan itu. Emmm ... mungkin Benjy silap kot :D

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.