Tuesday, February 7, 2012

Kawan, Kau Pandai Bercerita

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo)
HeLLo0o0o...

Tengah syok -syok cari bahan bantu mengajar untuk pengajaran minggu depan. Liza terdengar lagu "KAWAN" nyanyian Ruhil. Simple dan bermakna... 

Lagu lama-lama, liriknya memang sampai dan tak meleret-leret sangat jika dilihat dengan teliti.
Lagu sekarang, sukar nak cari yang betul-betul menyentuh hati.

Lirik Lagu :   
Kawan... apa erti sayang
Jika hati tak senang
Kawan... apa erti kasih
Jika kau tersalah pilih


Kau... pandai bercerita
Surat panjang berjela
Kita tak pernah bersua
Aku tak suka berncinta

Apakah ertinya ini
Mengganggu akal dan hati
Lupakan saja, lupakan diriku
Kita di bangku sekolah lagi...

Hei! Jangan buang masa
Dengan berkhayal saja
Kawan lihat masa depan
Masih jauh di hadapan


Hei! Jangan main api
Nanti membakar diri
Ilmu harus kita cari
Kelak kita takkan rugi


Titik Santai  :    
Moga hari esok lebih bermakna...
Lagu lama jadi kenangan dan lebih kerap diputarkan dalam diar kehidupan aku.

6 comments:

  1. 1st time dengar lagu nie..nampak cam menarik jer..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  2. suka juga lagu ini. liriknya penuh makna tersirat. ;)

    ReplyDelete
  3. adakah ini ruhil amani hussin?

    mcam pernah dengar nama ruhil tu

    ReplyDelete
  4. first time dgr lagu ni,cik x suke sbb cik rase suare die x best..tp bila dgr lirik die,,ok,cik suke!hehe

    ReplyDelete
  5. macam pernah dengar jer tajuk nie..nak dengar kat opis xle..nanti sampai umah lan try dengar balik lagu nie..hehehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  6. lagu lama2 seronok kan liza,lagu baru kebanyakkan isi ke laut...mendayu2 je...

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.