Thursday, July 12, 2012

Sekarang: Murid Nak Calar Kereta Cikgu Jerrr

Salam Sejahtera ... Hai...

Cubalah baca komik yang dipetik daripada Dewan Siswa, keluaran Mei 2011 ini...
Maaf kalau agak kabur...
Itulah murid sekarang... Dunia pendidikan kian mencabar... Sekolah Rendah pun dah pandai nak calar-calar kereta cikgu. Tak tahu lah apa cabaran mendatang pula.

Penat lelah cikgu mendidik, membimbing kita menjadi seorang yang berjaya, tapi malang tidak semua yang mengerti niat sebenar seorang pendidik.

Pada golongan pendidik pula, curahkan ilmu kalian seikhlas yang mungkin, jalankan tanggungjawab yang diamanahkan. Tingkatkan profesion keguruan dan lahirkan anak bangsa yang berguna kepada bangsa dan negara.

Kepada anak didik yang dikenali,
Ingatlah guru itu yang mencurah ilmu kepada kamu. Andai kalian tidak menyukai seseorang guru, memadailah anda menghormati mereka. 

Titik Santai :  
Maaf sekirannya ada mana-mana kata yang menyinggung perasaan para pembaca secara langsung mahupun tidak langsung!

20 comments:

  1. Kena banyak bersabar jugak guru ni...macam-macam ancaman boleh dapat dari anak murid ini. Kita mengajar ilmu yang baik untuk mereka supaya boleh jadi anak bangsa yang mulia.
    Suka bawak basikal pergi sekolah.

    ReplyDelete
  2. Abe pernah jadi Guru dulu... terima kasih kerana menghargai guru... :)

    Hadiah penghargaan dari ex-Guru yang tak seberapa...

    http://www.queachmad.com/2012/07/review-blog-pilihan-que.html

    ReplyDelete
  3. cabaran liza,memang lain macam dah budak² sekolah sekarang...tak macam kita dulu²,sekarang semua jenis dendam je kalau tak puas hati..

    ReplyDelete
  4. nasib la eca xde keta..kang kang kena juga kereta aku :P

    ReplyDelete
  5. betul! murd2 skrg ni ganas....Mrah sikit ada ja bnda nk kenakan ckgu....

    ReplyDelete
  6. guru ibarat lilin..sebanyak mana pun seseorang ada perasan tidak suka kpd sesorang guru,tak dapat menutup dan menafikan jasa dan pengorbanan guru mereka..sayangilah guru-guru kita..:) thanks leeza..nice entry..:)

    ReplyDelete
  7. kes yg biasa berlaku skang ni leeza! bila dh xde rasa hormat pad guru2 lg

    ReplyDelete
  8. Ada guru yang kuat buli pelajar gak, tu yg tak puas hati tu. Lol.
    Skrg guru2 bnyk tak berkualiti. smpkan budak2 sekolah menengah masih tak tahu membaca dan menulis. Hmm..

    ReplyDelete
  9. err..ko cikgu ke leza?..
    nakal2 aku dulu tak pernah pon calarkan kereta cikgu..tak baik tau...setakat pancitkan tayar tu ada la..kehkehkeh..

    ReplyDelete
  10. budak skang memang lain ragam dia.takleh sentuh atau tegur sket pon.hmmm

    ReplyDelete
  11. Cabaran guru sekarang memang teruk.
    Dulu kalau kena marah ngan cikgu..emm menikus kau.
    Sekarang ni kalau marah anak murid...mak bapa datang serang cikgu..
    Apa nak buat zaman dah berubah!

    ReplyDelete
  12. Kebetulan br je terjumpa bekas guru sekolah menengah dulu time bermain bowling semalam, masih ingat dgn Elih...terbaiklah cikgu, jasa guru mmg tak ternilai

    ReplyDelete
  13. Pegi sekolah jalan kaki pulak la pasni.

    ReplyDelete
  14. @keretahitam MAHU JADI GURU SKRG NI BUKAN MUDAH....
    .......................

    @www.QueAchmad.com setiap ORG ADA PENGALAMAN TERSENDIRI DI SEK...
    BUKAN MUDAH JADI GURU.
    .................................

    @aiEz BUDAK sekg mmg lain.. tak mcm dulu.
    beberapa kali kawan sy mgamuk mcm singa di sek.
    ................................

    @Eca Dwinky Asha Ehhh bukan keta leeza yg kena. cuma isu nyer lah skrg ni.
    .......................................

    @hairy budak skrg unik.... hahaha
    generasio xyz ker apa....
    ...........................

    @zaxx SGT MEMOHON AGR MRK SEMUA SYG GURU... semua yg menuntut ilmu.
    .............................

    @Kesuma Angsana BUKAN SENANG nak jadikan murid menghormati guru... KEMENJADIAN murid itu skrg ni perlu dititikberatkan.
    .........................

    ReplyDelete
  15. @Apple yer.. tidak kurang ar aspek guru... SBG guru kena sentiasa ingat batasan.. SBG MURID juga perlu sedar tanggungjwb dan batasannya.
    ........................................

    @Ym.Bundle YUP... SAYA BAKAL GURU..... tahun akhir dah ni.

    @aReLaN BUDAK SKRG MCM2 RAGAM.. rasa mcm nk pancaragam jer.... hahahaha

    @Hanif Idrus SKRG KENA MARAH DGN CIKGU. REPORT KAT PARENTS. ESOK SEDIA JER LAH....
    HAAAAAAAAAAAAAAAAAAA.....
    TP TMPAT LEEZA NI.. OK LAGI. IBU BAPA BERI KERJASAMA. AS LONG GURU TAK KETERLALUAN.

    @Elih Japahar mesti terharu juga erk jumpa cikgu lama..... guru dh berusia. kita dh berjaya.

    ReplyDelete
  16. @Cikgu Hairul TAK MUSTAHIL.. SUATU HARI.. GURU JALAN KAKI... MURID NAIK KETA.
    HAAAAAAAAAAA

    ReplyDelete
  17. btul..kene hormati org walaupun kita x suka..jika terlalu ikutkan hati,binasalah nnt..

    ReplyDelete
  18. mentaliti pelajar sekolah yg memang mcm tu.pantang ditegur.
    dulu ada gak teringin calarkan kereta cikgu tp xsempat buat dah menyesal.

    huhu.

    ReplyDelete
  19. kereta abg ipar ara penah kena calarkan oleh ank murid dia.. dia mgajr skolah cina..

    ReplyDelete
  20. tu zaman skg.. Zaman sy jd budak sekolah pula, rasa nak longgarkan je nat tayar cikgu.. Biar eksiden.. Tp tu zaman nakal nakal la... Skg ni da jd baik.. Hahaha

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.