Thursday, August 23, 2012

Kelebihan Seorang Ibu

Kelebihan Seorang Ibu: Cuti raya ni, leeza belek-belek blog leeza. Tengok bahagian draft, bahagian imported... Terbuka entri ni. Leeza sendiri tidak tahu dari mana entri ni datang, tapi ada dalam bahagian imported. Rasanya leeza cut paste tah dari mana... Sebelum tu, leeza nak mohon maaf pada blog berkenaan. Leeza tak dapat buat backlink, sebab leeza tak tahu linknya... 
  1. Dua rakaat solat wanita yang hamil lebih baik dari 80 rakaat solat wanita yang tidak hamil.
  2. Wanita yang hamil dapat pahala puasa di siang hari dan pahala ibadat di malam hari.
  3. Wanita yang bersalin dapat pahala 70 tahun solat dan puasa serta setiap kesakitan pada satu uratnya, Allah bagu satu pahala haji.
  4. Sekiranya wanita meninggal dunia dalam masa 40 hari selepas bersalin, ia dikira sebagai mati syahid.
  5. Wanita yang beri minum susu  badannya kepada anaknya akan dapat satu pahala daripada setiap titik susu yang diberikannya.
  6. Wanita yang memberi minum susu badanya kepada anaknya hingga cukup tempoh 2 setengah tahun, maka malaikat di langit khabarkan berita bahawa syurga wajib baginya.
  7. Wanita menyusui anaknya yang sedang menangis maka Allah SWT beri pahala satu tahun solat dan puasa.
  8. Seorang ibu yang menghabiskan masa malamnya dengan tidur yang tidak selesa kerana menjaga anaknya yang sakit dapat pahala seperti membebaskan 20 orang hamba.
  9. Wanita yang tidak cukup tidur pada malam hari kerana menjaga anaknya yang sakit akan diampunkan oleh Allah SWT akan seluruh dosanya dan bila dia hiburkan hati anaknya Allah SWT beri 12 tahun pahala ibadat
Leeza buat entri ni sebagai rujukan leeza sendiri... dan ingatan buat leeza sendiri. 

      TITIK SANTAI :  
Perkongsian yang bermakna... Tiada niat untuk melakukan sebarang palagiat. 

4 comments:

  1. byk kelebihan menjadi ibu nie......
    segala kepayahan dan kesusahan..dibalas setimpal.....
    bertuah kan.....

    i'm back !!!! he3

    ReplyDelete
  2. banyaknye pahala yg dapat bila jd ibu ni kan.. alahai, xsabar nk kearah tu

    ReplyDelete
  3. thanks 4 sharing leeza..hehe..anyway Selamat Hari Raya.. :D

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  4. mngkin kak leeza smpan kjap dulu kot, sbb entri ni brguna.. pastu trlupa. mcm lyla. hehe

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.