Friday, February 17, 2012

Pertandingan Tarian dan Karaoke (SK Tmn Midah 2)

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo)
HeLLo0o0o...

Lama juga liza menyepi sih.... Minggu ni sekolah penuh dengan segala macam aktiviti. Rabu pula pensyarah datang observe! Baik punya.....

Pasal observe tu, tak payah cakap lah kan... Memang dah boleh agak dah hasil komen pensyarah.... 

Pertandingan tarian dan karaoke yang diadakan, liza dan kawan jadi juri. 
 
TARIAN :    
 Masa jadi juri pertandingan Tarian, Okey lagi ... Gagah lagi ...

Tangggggg KARAOKE ... perghhh....
Pening den... peserta ramai sangat.
Sampai juri kena angkat tangan suruh berhenti bagi peserta yang "menyumbangkan" lagu...

Peserta yang ada potensi dan suara yang sedap... Murid ini memilih lagu Awan Nano.
Hari ni sambutan maulidur rasul, murid ni menyanyi lagi.. Taubat Maksiat.

 ~Happening saja murid-murid~



Titik Santai :
Pelajar SK Taman Midah 2 ni agak suka menyanyi... 
Suka dengar mereka nyanyi lagu NEGARAKU, sangat semangat..... !!!
Rabu dan Khamis ada observe. Pensyarah diikuti guru pembimbing. Masakkkk

Tuesday, February 7, 2012

Kawan, Kau Pandai Bercerita

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo)
HeLLo0o0o...

Tengah syok -syok cari bahan bantu mengajar untuk pengajaran minggu depan. Liza terdengar lagu "KAWAN" nyanyian Ruhil. Simple dan bermakna... 

Lagu lama-lama, liriknya memang sampai dan tak meleret-leret sangat jika dilihat dengan teliti.
Lagu sekarang, sukar nak cari yang betul-betul menyentuh hati.

Lirik Lagu :   
Kawan... apa erti sayang
Jika hati tak senang
Kawan... apa erti kasih
Jika kau tersalah pilih


Kau... pandai bercerita
Surat panjang berjela
Kita tak pernah bersua
Aku tak suka berncinta

Apakah ertinya ini
Mengganggu akal dan hati
Lupakan saja, lupakan diriku
Kita di bangku sekolah lagi...

Hei! Jangan buang masa
Dengan berkhayal saja
Kawan lihat masa depan
Masih jauh di hadapan


Hei! Jangan main api
Nanti membakar diri
Ilmu harus kita cari
Kelak kita takkan rugi


Titik Santai  :    
Moga hari esok lebih bermakna...
Lagu lama jadi kenangan dan lebih kerap diputarkan dalam diar kehidupan aku.

Sunday, February 5, 2012

Kisah Serius Murid

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo)
HeLLo0o0o...

Guru meminta murid melengkapkan tempat kosong. Contoh :  
  1. NAMA :
  2. HOBI : 
  3. CITA-CITA :

Baiklah, mari kita lihat jawapan murid :   
  1. NAMA : Lee Chong Wei
  2. HOBI : Lee Chong Wei
  3. CITA-CITA : Sultan 

Nama pelajar tersebut bukan Lee Chong Wei. Daripada jawapan murid itu, jelaslah dia tidak mengetahui apa yang ditulis.

Saturday, February 4, 2012

Terjah Q-Thai jommmm

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo)
HeLLo0o0o...

3 hari sebelum my bro balik Dungun, Terengganu. Sempat juga pergi makan-makan bersamanya. Pilihan kali ini ialah Restoran Q-Thai. Berdekatan dengan perumahan Tun Perak.

Harga : RM 24-27 (depend apa yang kita pilih) BUFFET

Well, sebenarnya liza suka makan SEAFOOD ... so memang banyak amat lah seeafood... Mungkin sebab tu lah 2 hari lepas terjah seafood, mata liza kena ketumbit.... Haizzzzz......................

Mula dengan bismillah ... Makanan 1st yang dijamu ... Saja jer makan ni dulu ..

Sambung ....

Banyak lagi liza makan.. cuma tak sempat pula nak bergambar banyak-banyak....
Apa ni namanya... Kepah ea? (betulkan jika salah)

Ni pun liza tak tahu nama... Tahu makan jerrrr

 TITIK SANTAI : 
Sentiasa berharap hari yang mendatang akan menjadikan liza lebih matang dan lebih cekal menghadapi apa jua dugaan-NYA.
Adakala bila makan banyak-banyak, boleh hilang tekanan.
Terima kasih kat MR LAW yang banyak membantu liza dan rakan menyelesaikan kekusutan praktikel. Thumb Up for MR LAW.... hehehehe

Wednesday, February 1, 2012

Stress itu Puncanya apa? Anda stress?

Salam Sejahtera ... (Anyeong Ha Seyo) HeLLo0o0o...

30 Januari 2012, saya mula praktikel. Kesimpulannya !!! Saya rasa sangat...


ads 
 Stress !!!!!   grrrrrrrrrr...............aaarrrrrrrrrrrrrrr..............

ads 
Bila di sekolah fikir TIDUR ... zzZZZzzz
Bila TIDUR fikir KERJA BERTIMBUN ......

So malam 30 Januari itu... Makanan saya dan rakan .. 
Pizza Hut

 Mc Donald ....

 Bagi mengatasi stress daku sepanjang 11 minggu yang akan datang..
Ada sesiapa tahu di mana boleh daku dapat STRESS BALL macam kat bawah ni..
ads

Titik santai :   
Kalau ada sesiapa tahu di mana boleh dapat stress ball, sila maklumkan k.
Kedai sukan ker apa ker...
Thank you..
Macam stress sangat jerrr..... No komennnn....
Bachaaaaa !!!!