Monday, February 11, 2013

Tips Berguna Untuk Kurangkan Risiko Kanser

Tips Berguna Untuk Kurangkan  
Risiko Kanser Payu Dara


Tips Yang Berguna Yang Boleh Diamalkan Dalam Kehidupan Seharian
*Kanser Payu Dara
Pengesanan awal dan saringan. Kenal pasti pertumbuhan tumor pada peringkat awal adalah lebih baik. Kita dapat mengurangkan risiko sel kanser merebak ke organ lain dengan menyingkirkan tumor tersebut.

Bersenam selalu

Sentiasa ceria / uruskan stres dengan baik. Ketawa adalah penawar yang terbaik.

Amalkan pemakanan yang sihat dan seimbang. Jangan memilih janya makan “anti-kanser” sahaja.

Pengambilan probiotik setiap hari. Pengambilan probiotik seperti Yakult setiap hari dapat mengekalkan kesihatan yang baik. Yakult telah terbukti secara saintifik dapat mengurangkan risiko kanser payu dara seperti yang dilaporkan oleh Dr Masakazu Toi, Profesor Jabatan Pembedahan (Kanser Payu Dara), Sekolah Siswazah Perubatan, Universiti Kyoto di Jepun. Makanan berasaskan soya juga boleh mengurangkan risiko kanser payu dara.


Dipetik dari Berita Harian, 12 Januari 2013


TITIK SANTAI :: :: ::  
Leeza taip info ni sebab untuk diri leeza juga. Banyak penyakit berpunca daripada makanan yang kita ambil. 
 

22 comments:

  1. dulu tak rasa takut pada benda ni.. bila dengar berita lelaki pun turut berpotensi kena aisehh menakutkan la jugak..

    ReplyDelete
  2. Kena jaga semua. Bermula dari sekarang.

    p/s: Boleh tolong Lyeen LIKE kan gambar dkt FB. Ada dalam entry ni
    ---> http://dewisyifaindehouse.blogspot.com/2013/02/minta-bantuan.html

    ReplyDelete
  3. wuuuwuuu bhya ni..lelaki pon berisiko jugak kne breast cancer...moga dijauhi

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum leeza...tip2 yg menarik ni...;)

    ReplyDelete
  5. dear sis : thanks for sharing this info....

    ReplyDelete
  6. ada satu lagi,amalkan minum jus durian belanda...kajian membuktikan dapat mencegah pembentukkan sel kanser..

    ReplyDelete
  7. tip yg bagus..... panduan utk semua....

    ReplyDelete
  8. perkongsian yg bermanfaat leeza :)

    dulu ayie rajin bersenam...

    ReplyDelete
  9. perkongsian yg bermanfaat leeza :)

    dulu ayie rajin bersenam...

    ReplyDelete
  10. aahh,,, tips y bgus.... ai tu ada terbca lam fb y kita amalkan bca ayat al Quran un dapat sembuhkan pnykit nih.. :D smua nyer ada penawar dariNya.. InsyaAllah :D

    ReplyDelete
  11. hana confius jugak dengan soya ni. ada yang mengurangkan risiko dan ada yang kata sebaliknya jika di ambil terlalu banyak.

    ReplyDelete
  12. Nice sharing Leeza...
    Lepas nie Wilma nak banyakkan ketawa dan minum Yakult la ^_^

    ReplyDelete
  13. Tips berguna utk kaum hawa nie :D

    ReplyDelete
  14. thank Q for sharing dis sis leeza..sgt berguna tips2 neh..kaum hawa kena jga dr awal, jgn bila dh kena baru nak jga kan..mencegah lebih baik drp merawat :)

    ReplyDelete
  15. moga dijauhkan kan lah..btw,thanks for share.

    ReplyDelete
  16. Terima kasih Leeza.

    Bolehlah ambe ambil tindakan pntas utk bekalkan anak isteri dgn makanan berkhasiat dan ajak bersenam sama2..

    Yakult mmg sodap!

    ReplyDelete
  17. minta djauhkn pnyakit kanser ni.amin..

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.