Wednesday, May 1, 2013

Lukisan Menghiburkan Hati Pendidik

Lukisan Menghiburkan Hati Pendidik - Mula-mula dulu ajar Dunia Seni Visual, rasa terbeban sangat. Tapi tidak lagi sekarang. Bila ajar seni, leeza rasa sangat seronok malahan dapat release tension. Pendek kata, minat nak ajar Seni lebih tinggi berbanding nak ajar Pendidikan  Jasmani. Hoooo "tetiba selera berubah... I like Drawing!!"

Minat, Suka, Seronok, Happy TAPI Leeza masih tergolong dalam  BUTA SENI. hoooooo...... itu tidak dapat dinafikan sama sekali... Oklah, jom kita lihat hasil lukisan anak-anak yang berusia 9 tahun ini... :-)

ANGRY SHARK :
Teknik mewarna pelajar ini cukup membanggakan leeza. Rasa sangat kagum dengan si anak kecil ini. Daripada lukisan  ni, leeza juga dapat belajar teknik mewarna. Terima kasih anak muridku!

FISH : KISS KISS
Cukup gemuk tak ikan ni... Paling menarik hati leeza.. Part mulut ikan ni. Heeee muah muahh... :-p

RAINBOW FISH
Ikan pelangi dan muncung yang panjang sedepa.... Leeza tertarik dengan kekreatifan murid ini mewarna. Serius buat leeza terfikir, bagus sungguh imaginasi anak kecil ini

Dasar Laut : Waaaa
Kagum dengan kepelbagaian haiwan laut dalam lukisan ni. Thumb Up Babe!

Mata Ikan : Macam pandang aku!
Masa tengok lukisan ni, aduhai... hawat ikan ni macam pandang leeza jew... OMG!

Lukisan Ikan Tersenyum Riang
Tengok ikan ni, gembira semacam jew... 

Demikianlah lukisan-lukisan yang terpilih dan menghiburkan hati leeza. Lepas ni kalau pihak sekolah nak bagi 5 kelas seni pun tak per... Haaaaa sebab rasa ringan otak nak ajar walaupun nak sediakan bahan mengajar tu adakala blur, tapi tetap terhibur... Ceh ceh ceh...

TITIK SANTAI :: :: ::  
3 kelas seni yang leeza ajar, sebenarnya banyak mengajar leeza bagaimana melukis, mewarna dan menjadikan sesuatu hasil karya itu lebih baik. Leeza tak malu untuk mengaku bahawa murid-murid banyak menjadikan leeza seorang guru seni yang lebih baik dari sehari ke sahari. Terima kasih!

16 comments:

  1. alaaa. cikgu diorg ni pon kreatif apa. saja jer humble!

    ReplyDelete
  2. ada yg cukup pandai mewarna....... berkat asuhan di rumah barangkali.....

    ReplyDelete
  3. sungguh cantik lukisan murid Leeza...

    ReplyDelete
  4. yg 1st tu mmg cantik...tgok lukisan budak kecik ni mmg best gak... :)

    ReplyDelete
  5. lawa2 semua lukisan wlupun yg melukis baru berumur 9 tahun.. mmg tinggi imaginasi budak2 ni.. pandai gunakan tone kaler lak tu (gamabr no 1) kreatif.. he2.. mata ikan tu pun macam perhatikan teman gak lah.. hik2

    ReplyDelete
  6. wah, pandai erk dyeorg melukis and mewarna. mcm2 warna ikan ade ^_^

    ReplyDelete
  7. 9 thun da ckup kreatif mwarna :)

    ReplyDelete
  8. rainbow fish yg comel tu, hihi.
    yg first tu pandai murid tu mewarna, cantik

    ReplyDelete
  9. Best akk dpt peluang mendidik nim.

    Budak2 tahap imaginasi die org mmg tinggi. Sbb x terdedah dgn dunia ni. Rasa nk kembali ke zaman knk2!! Rindu!

    ReplyDelete
  10. Cantik2 lukisannya
    Aku pun tak larat nak melukisnya...kikiki

    ReplyDelete
  11. lukisan kedua yang paling cantik ^___^

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.