Wednesday, June 5, 2013

Bahan Untuk Pengajaran Bahasa Melayu

Bahan Untuk Pengajaran Bahasa Melayu: Zaman sekarang ni kan dah moden. Murid-murid lebih advance daripada cikgu adakalanya. Itulah realiti sekarang, sebagai guru kita memanglah kena banyak belajar. Kali ni leeza nak share sikit pasal bahan yang pernah leeza aplikasikan kepada murid. Sebenarnya tak lah gempak sangat cuma bolehlah menghilangkan kebosanan murid. 

   Masa leeza buat ni, syukur anak murid leeza excited dan keadaan kelas pun, emmm tak yah cerita lah. Sibuk bebenor mereka nak jadikan Iphone mereka paling cantik... Leeza pun layan kan jer lah... Jomm roll gambar....

Contoh murid
   Masa murid mula-mula dapat ni.. perghh... siap berebut satu hal.. ada yang siap tekan-tekan huruf (keypad) tu.. padahal kertas jer pun. Excited bukan kepalang.


Oklah ya semua.... Leeza harap semuanya ceria dan sentiasa berfikiran positif. Apa yang kita cuba lakukan, pastikan kita letakan usaha 100% andai kita mahu ianya berjaya.

      TITIK SANTAI :   
Hidup ini kena kreatif tapi perlu juga bergantung pada keadaan.

7 comments:

  1. haha..menarik bahan ni..tapi saya bakal praktikal ke sekolah menengah..ade bahan yang sesuai? www.macziha.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. hihi siap nak tekan2 keypad ek? kesian budak2 tu. apa pun kreatif lah budak2 tu :D

    ReplyDelete
  3. wah, pandanya tackle anak murid...
    bukan saja budak-budak,
    belalang sendiri pun excited tgk XD

    ReplyDelete
  4. mmg suka la budak2.. cantik keypad warna warni..

    ReplyDelete
  5. mesti dyeorg excited semacam. hihi. kreatif. cantik :D

    ReplyDelete
  6. kreatif. x kisah la gempak ke x. janji student sker.

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.