Sunday, January 12, 2014

Realiti Aku Seorang Guru

Hujung minggu juga leeza ngadap buku-buku karangan ni. Bangun awal di pagi Sabtu demi menanda buku karangan murid. Ini pun masih ada lagi di sekolah.. Tak larat nak angkut ke kereta.. Leeza angkut mana yang termampu sahaja. Realiti Aku Seorang Guru. Sabtu bukan milik keluarga mahupun diri sendiri...

Tapi leeza OK sahaja... Nama pun bekerja... Adakala sebagai seorang guru, tidak kira masa untuk kita berkhidmat..
Guru oh Guru
1 kelas ada 47 buah buku... ni baru 33... selebihnya tak muat beg nak angkut..... 

D  e m i   k  i   A   n

18 comments:

  1. Replies
    1. nasib lah kan...... huuuuu realiti pendidik skrg.

      Delete
  2. cikgu kan..hik3..chayok cikgu!

    ReplyDelete
  3. Wah kak leeza..ramainye murid dalam stu klas..x lme lg sy pon menghdapi realiti tu..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau dpt sek yg kurang murid. 1 sek pun x boleh nak lawan sek leeza ngajar skrg ni.

      Delete
  4. kira bagus dpt kutip ikut jumlah murid dlm kelas...lagi sakit jiwa klu murid 38 tp yg hantar cuma 10 orang....

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah..... nasib semua hantar kan. ada juga 4 5 org tak hantar tuuuuu

      Delete
  5. selamat menjalankan tugas sbgi guru.. sama la kita

    ReplyDelete
  6. saya rindu cikgu saya back in sekolah menengah :)

    http://spelljourney.blogspot.com/

    ReplyDelete
  7. Eh baru mula sekolah dah de kerja karangan dah

    ReplyDelete
  8. hehe sabo je la cikgu..lepasni bwk troli ye cikgu..hehehe

    ReplyDelete
  9. lama tak jengah sini. buku murid aku pun macam bukit jugak. ada waktu aku sengaja balik lewat untuk tanda buku.

    ReplyDelete
  10. bukan senang jadi cikgu sebenarnyer...

    ReplyDelete
  11. Lilin yang membakar diri... InsyaAllah Nyalaannya bakal dinilai yang Maha Esa...

    ReplyDelete
  12. Bagai lilin yang membakar DIRI... insyaAllah nyalaannya ada nilainya disisi yang Maha Esa...

    ReplyDelete
  13. wahh kak leeza dah jadi guru sekarang, bravoo. hehe mak kite suru masuk maktab jadik guru juga. arr pening ar

    ReplyDelete

Terima Kasih Sebab Sudi Tinggalkan Komen Anda.
Pada mereka yang mahu meninggalkan komen tanpa ada gmail, SILA KLIK PADA Anonymous.